وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رفع نقاط پر تصادف مورد تاکید رئیس جمهوری است، گفت: اگرچه ۳۰۰۰ میلیارد تومانی که برای کمک به رفع نقاط پر تصادف از منابع بیمه خسارت های بدنی تامین شود به تصویب نرسید، اما مقرر شد این رقم در ردیف دیگری قرار گیرد.
به گزارش رویداد شرق به نقل از وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژههای راهداری و حمل و نقل جاده ای بر تکمیل ساخت پل انتهای محور قم-کهک تاکید و از اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به خاطر ایمن سازی و بهسازی راه ها و مرمت و تعمیر پل ها و ابنیه فنی تشکر و قدردانی کرد.
وی افزود: در سال گذشته ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای نگهداری، ایمن سازی و بهسازی هزینه شده است و این اقدام قابل قبول و روبه جلو است.
وزیر راه و شهرسازی یکی از هدف گذاری های این وزارتخانه را رفع نقاط پرتصادف عنوان کرد و گفت: در ابتدای سال گذشته با پلیس راهور برای رفع ۸۸۷ نقطه توافق شد، ۴۱۲ نقطه حذف و با احتساب نقاط باقیمانده از سال قبل در مجموع ۷۲۵ نقطه رفع شد که اثرات آن ملموس است.
بذرپاش خاطرنشان کرد: رفع نقاط پر تصادف مورد تاکید رئیس جمهوری است و امسال نیز در دستور کار دولت قرار دارد که مقرر شده است، معاون اول رئیس جمهوری جلسات شورای عالی حملونقل و کمیسیون ایمنی راهها را به صورت ماهانه تشکیل دهند.
وی در ادامه بیان کرد: اگرچه ۳۰۰۰ میلیارد تومانی که برای کمک به رفع نقاط پر تصادف که قرار بود از منابع بیمه خسارت های بدنی تامین شود به تصویب نرسید، اما مقرر شد این رقم در ردیف دیگری قرار گیرد تا در کنار منابع داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به کاهش تلفات و سوانح رانندگی کمک کند. ما معتقدیم یک نفر کشته در سوانح رانندگی هم زیاد است و برای کاهش سالی ۱۰ درصد تلفات ناشی از حوادث رانندگی هدف گذاری کرده ایم.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه به نقش سایر دستگاه ها در زمینه کاهش حوادث و تلفات رانندگی اشاره کرد و گفت: جرایم سنگین تری توسط پلیس راهور در چند روز آینده ابلاغ می شود که بر کاهش رفتارهای پر خطر تاثیر گذار است. همچنین انتظار می رود برنامه های اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای اصلاح رفتارهای پرخطر برخی از رانندگان توسط رسانه ملی را شاهد باشیم.
بذرپاش با بیان اینکه ارتقای کیفیت محورهای شریانی و روستایی در دستور کار قرار دارد، گفت: بیش از ۲۲۰ هزار کیلومتر راه در کشور با منابع محدود ما وجود دارد که روکش آسفالت آن ها نیز بودجه و اعتبار بالایی نیاز دارد. به همین خاطر با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان راهداری و حملونقل جادهای به دنبال دستیابی به آسفالتی با ماندگاری بیشتر و نیز جلوگیری از اتلاف بیت المال هستیم، ضمن اینکه حجم عملیات دو برابر سال قبل است.
وی از تعریض محور قدیم قم و تصمیم گیری منابع مالی کمربندی قم خبر داد و در ادامه تاکید کرد: ترافیک آزادراه تهران-قم و چشم انداز آینده آن نیز باید بررسی و کارشناسی شود.
وزیر راه و شهرسازی بر اهمیت برگزاری دو هفته یک بار جلسات کمیسیون ایمنی راه ها و شورای عالی حمل و نقل در استان ها اشاره و تصریح کرد: اهمیت برگزاری این جلسات کم تر از شورای مسکن نیست زیرا با جان انسان ها سرو کار دارد.