معاون اجرایی رئیس‌جمهور در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در پتروشیمی دهدشت، در جریان آخرین وضعیت اجرای این طرح قرار گرفت.

به گزارش رویداد شرق به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت، محسن منصوری، به همراه حسن نشان زاده مقدم معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و دکتر احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، از شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت بازدید کردند.
منصوری در حاشیه بازدید از پتروشیمی دهدشت با اشاره به پیشرفت پروژه بیش از ۴۰ درصدی این طرح، گفت: به هلدینگ خلیج‌فارس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم کهگیلویه خداقوت می‌گوییم.
وی با تأکید بر تسریع اجرای این طرح گفت: حجم کارگر و نیروی انسانی می‌بایست دوبرابر شود و روی این پروژه شبانه‌روزی کار شود تا در زمان کوتاه‌تری به بهره‌برداری برسد.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به تجربه موفق تسریع در اجرای پتروشیمی گچساران، اظهار داشت: در پروژه پتروشیمی گچساران یک کار چند ساله در یک سال انجام گرفت و انتظار می‌رود پیشبرد پروژه پتروشیمی دهدشت هم به همان شکل باشد.
منصوری با بیان اینکه سود و منافع این پروژه برای مردم است، اظهار داشت: عوامل اصلی پروژه در اینجا فراهم است، نیروی انسانی مستعدی در اینجا وجود دارد، پیمانکارها از نظر فنی و مدیریتی خبره هستند، منابع مالی نیز فراهم است، عوامل فنی و مهندسی و دانش لازم نیز وجود دارد، بحث زمان‌بر بودن پروژه باید کمتر شود، زمان باید مدیریت شود و جنبه‌های اجتماعی این پروژه هم دیده شود، نباید از یاد ببریم که با بهره‌برداری از این طرح بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد که اتفاق مهمی در منطقه است.
در این بازدید، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌ وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس نیز اظهار داشت: بیشتر پیشرفت این پروژه در دو سال گذشته بوده است و انتظار می‌رود با سرعت بیشتر ادامه پیدا کند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس تصریح کرد: برای تأمین مالی این پروژه هیچ مشکلی نداریم و تمام تلاش خود را برای به پایان رساندن آن خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: پروژه پتروشیمی دهدشت یکی از اولویت‌های مهم این هلدینگ است و انشا الله این انتظار چندین ساله برای بهره‌برداری این پروژه به‌زودی محقق خواهد شد.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت در این بازدید با قدردانی از زحمات تمامی مجموعه دولت و گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس گفت: هر چند در سال گذشته پیشرفت‌های خوبی داشتیم؛ ولی ما اعتقاد داریم باید با تمام توان کارکرد تا به نتیجه رسید.
محمد شکری با اشاره به موفقیت این شرکت در سال گذشته، اظهار داشت: امیدوارم خداوند یاری گر ما در سال جدید نیز باشد و بتوانیم این پروژه کهن را به پایان برسانیم.
وی با اشاره به این امر که پروژه بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: به امید خدا در ماه‌های آینده روند پروژه سرعت بیشتری می‌گیرد.