شرکت «پوسکو» ساخت بزرگترین کوره قوس الکتریکی کره جنوبی را در کارخانه فولاد گوانگ‌یانگ به پایان رسانده است. به گزارش روزنامه کره تایمز، تاسیسات جدید ظرفیت تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن را دارد و عنصر کلیدی استراتژی این شرکت برای گذار به تولید فولاد کم کربن است.

ساخت این تاسیسات صنعتی بزرگ در فوریه ۲۰۲۴ آغاز شد. اجرای این پروژه در پاسخ به مقررات سختگیرانه‌تر زیست‌محیطی جهانی و تقاضای رو به رشد برای محصولات کم آلاینده بوده است. کل سرمایه‌گذاری در ساخت و ساز حدود ۶۰۰ میلیارد وون (۳۹۲.۶ میلیون دلار) بود و در مجموع ۲۷۰ هزار نفر در این پروژه مشارکت داشتند.

بر اساس برآوردهای شرکت، استفاده از قراضه فولاد در مقایسه با میانگین تولید در کوره بلند سنتی بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، باعث کاهش انتشار کربن تا ۷۵ درصد خواهد شد.
روابط عمومی شرکت توسعه معادن و فلزات