مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان اینکه هیچ تئوری مدیریتی در دنیا پاسخگوی شرایط جنگی حاکم بر کسب‌وکارهای ایران نبود، تاب‌آوری و کوشندگی فعالان اقتصادی در یک سال گذشته را بی‌نظیر خواند و تأکید کرد که چرخه توزیع کالا در کشور حتی منظم‌تر از دوران صلح اداره شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان اینکه هیچ تئوری مدیریتی در دنیا پاسخگوی شرایط جنگی حاکم بر کسب‌وکارهای ایران نبود، تاب‌آوری و کوشندگی فعالان اقتصادی در یک سال گذشته را بی‌نظیر خواند و تأکید کرد که چرخه توزیع کالا در کشور حتی منظم‌تر از دوران صلح اداره شد.

 

به گزارش رویداد شرق، دکتر قاسم خرمی مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی در بیست و سومین همایش تعالی سازمانی، تاکید کرد: من مروری بر تمام نظریه‌های مدیریتی دنیا داشتم و می‌توانم بگویم که تا همین دیروز که شرایط جنگی متوقف شد، هیچ تئوری و نظریه مدیریتی قادر نبود پاسخگوی وضعیتی باشد که بر کسب‌وکارهای ایران حاکم بود یا راهکاری برای برون‌رفت از آن ارائه دهد.

وی با اشاره به عملکرد فعالان اقتصادی در بحران، تصریح کرد: اما ما در یک سال گذشته با تاب‌آوری و کوشندگی بی‌نظیری در تمام سطوح مواجه بودیم که در دنیا نمونه نداشت.

دکتر خرمی با ابراز خرسندی از همزمانی برگزاری این همایش با تحولات مثبت سیاسی، خاطرنشان کرد: ملموس‌ترین نتیجه این تفاهم‌ها متوجه کسب‌وکارها می‌شود. فارغ از دیدگاه‌های سیاسی و دولتی، واقعیت این است که جنگ هیچ میانه خوبی با کسب‌وکار ندارد و چیزی است که بر ما تحمیل شد و هرگز مورد علاقه ما نبود. ما دوست داریم برنامه توسعه و پیشرفت اجرا کنیم.

وی تاب‌آوری صنایع ایران را یک کنش منفعلانه ندانست و افزود: این تاب‌آوری، برنامه‌ریزی برای بازگشت و احیای خط تولید بود که نمونه‌هایش را دیدیم.

امروز می‌توانم بگویم که در اوج بحران، چرخه توزیع کالا در سراسر کشور با نظم و دقتی حتی بهتر از ایام صلح برقرار بود. ما هرگز در کشور چهره جنگی نداشتیم و مردم گرفتار نشدند. این دستاورد بسیار بزرگی است.

خرمی در پایان از پویش «بازسازی و بازآفرینی صنایع» در سازمان مدیریت صنعتی خبر داد و گفت: به زودی در کنار هم صنایع آسیب‌دیده را خواهیم ساخت و جزئیات این پویش به‌موقع تبیین خواهد شد.