نخستین جلسه هماهنگی کارگروه ارزیابی آسیب و خسارات واحدهای صنعتی، معدنی آسیب‌دیده در جنگ رمضان با حضور معاونان وزیر صمت برگزار شد.

نخستین جلسه هماهنگی کارگروه ارزیابی آسیب و خسارات واحدهای صنعتی، معدنی آسیب‌دیده در جنگ رمضان با حضور معاونان وزیر صمت برگزار شد.

 

به گزارش رویداد شرق به نقل از پایگاه اطلا‌ع‌رسانی وزارت صمت، «سعید شجاعی» معاون برنامه‌ریزی و توسعه محیط کسب و کار وزارت صمت، در رابطه با برگزاری این جلسه اظهار کرد: قرارگاهی به ریاست «سیدمحمد اتابک» وزیر صنعت، معدن و تجارت در پی جنگ رمضان تشکیل شده که در ذیل آن ۶ کارگروه تعریف شده است.

وی افزود: کارگروه واحدهای آسیب دیده با مسئولیت معاونت برنامه ریزی تشکیل و مقدمات کارهای اجرایی آن از همان ابتدای شروع جنگ آغاز شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه محیط کسب و کار وزارت صمت، با بیان اینکه تمام دستورالعمل‌ها و موضوعات مختلف در اسفندماه به اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ و تحت رصد قرار گرفت، ادامه داد: در طول ایام تعطیلات نوروز نیز موضوعات مرتبط با واحدهایی که دچار خسارت و یا آسیب‌دیده بودند، بررسی و در موضوعات خاص تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: نخستین جلسه کارگروه واحدهای آسیب دیده در جهت هماهنگی بیشتر، بررسی پیشنهادات جلوگیری از برخی موازی کاری ها به صورت رسمی با حضور معاونان مرتبط و نمایندگان دفاتر تخصصی برگزار شد.

شجاعی در ادامه تصریح کرد: با همفکری و هم اندیشی از نظرات اتاق بازرگانی، خانه صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی برای احیا واحدهای آسیب‌دیده، برنامه‌ریزی مناسب انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل استان و ستاد ملی تسهیل، برای این موضوع دنبال شود، یادآور شد: مقرر شده است واحدهای خسارت دیده به اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مراجعه، تا درخصوص مراحل بعدی اقدامات لازم پیگیری شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه محیط کسب و کار وزارت صمت، همچنین گفت: تلاش می‌کنیم در روند تولید خللی ایجاد نشود و واحدهای آسیب دیده‌ای که امکان کوتاه‌مدت به بازگشت به چرخه تولید را دارند در اولویت قرار گیرند.

انتهای پیام/